Ihan Itse

Ihan itse on keskustelufoorumi kaikille kädentaidoille
Tänään on Su Touko 19, 2013 1:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Palvelinkulut sponsoroi Ihan kiva kauppa

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mietityttää hieman?
ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2009 8:43 am 
Ihan uusi

Kiitos vastauksista käyttäjätunnusten käytöstä. Aina vähän mietityttää mihin mainontaan niitä antaa.

Senverran vielä palaan keskusteluun että surffailin suomenkieliset nettifoorumit läpi ja totesin, että erilaisia käsityöpaikkoja netistä löytyy tämänkin lisäksi. Joten jos joku kokee täällä säännöt vääriksi niin vaihtoehtoja on kyllä muitakin kuin pahoittaa kaikkien mieltä pelkällä valituksella ja nurinalla. Vaikka monet reaalielämässä ovatkin aina valittajia se näin netissä näyttää mielestäni todella ikävältä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2009 5:06 pm 
Hiljalleen kotiutumassa foorumille

Minäkin haluan omasta puolestani kiittää tästä foorumista.

Säännöt ovat kuitenkin mielestäni liian tiukat. En nyt ihan ymmärrä mikseivät uudetkin käyttäjäy saisi keskustella säännöistä, ihan jo sananvapaudenkin takia.

Luen noita sääntöjä usein silti niitä on vaikea muistaa noudattaa,kun niitä on niin paljon.

Sitten mietin esimerkiksi sitä lasketaanko aktiivisuudeksi idea- ja kierrätysosioon kirjoitetut viestit.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 07, 2009 1:22 pm 
Site Admin
Site Admin

Kaikilla käyttäjillä on oikeus keskustella pelisäännöistä, ainoastaan yksittäistapausten puimista emme käydä julkisesti.

Pelisäännöt ovat tiivistetysti:
Ole muille ystävällinen. Kaupallinen osio foorumilla vain tavarataivaaseen. Älä riko tekijänoikeuslakia. Käyttöoikeuksia saa lisää osallistumalla.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 07, 2009 1:58 pm 
Hiljalleen kotiutumassa foorumille

Ja sitten vielä.

Joku kirjoitti,että netistä löytyy muita käsityöfoorumeita,jos Ihan Itse ei miellytä. En ole löytänyt netistä puutyöfoorumia harrastelijoille joka olisi aktiivisessa käytössä. Ne ovat joko ammattilaisille tai sitten keskustelua käydään korkeintaan puolen vuoden välein. Lisäksi Ihan Itsessä on niin monipuolisesti erilaisista käsitöistä,että vastaavaa ei ihan heti löydy.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 07, 2009 2:58 pm 
Superaktiivinen vakkari

Ihan niinkuin MariV mainitsikin, niin netissa voi yleisesti ottaen kayttaytya nimimerkin takana ihan miten sattuu ilman mitaan seuraamuksia. Ja sitten kun tormaakin yllattaen yhdelle foorumille, jossa saannot ovat tiukemmat, niin tottakai se aluksi hammastyttaa ja ehka arsyttaakin, jos omia viesteja poistetaan tai jos paasy jollekin alueelle onkin rajoitettu.

Mutta kun tutustuu foorumin saantoihin ja oppii (mahdollisesti kantapaan kautta :oops: ) missa menevat esim. kirjoittelun kaupallisuuden rajat, mika on logiikka eri ryhmien oikeuksilla jne., niin voikin todeta, etta kylla nama saannot ja rajoitukset tekevat tasta foorumista viihtyisamman, asiallisemman ja varsinaisessa aiheessa pysyvamman kuin useimmat muut foorumit.

Tietenkin on aina hyva selvittaa eri saantojen ja kaytantojen taustat, mutta taman asian osalta ne on kylla selitetty moneen kertaan ihan perusteellisesti, ja keskusteluakin on kayty sen verran, etta asiaan liittyvat vanhat ketjut lukemalla loytyvat varmasti vastaukset kaikkiin taman ketjun aloittajan huolenaiheisiin. Ymmarran hyvin, etta tallaiset keskustelunaloitukset ja joidenkin kommenttien negatiivinen savy on masentavaa Porrolle, joka on tehnyt ja tekee valtavasti tyota taman foorumin eteen. Itse olen saanut taalta todella paljon uusia ajatuksia, ideoita ja ratkaisuja kasityoongelmiini, ja toivon tietenkin etta myos minun ideani ja kokemukseni ovat jotakuta auttaneet. Kiitokset Porrolle ja modeille :rock:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 07, 2009 6:36 pm 
Aloittanut foorumilla juuri

porro kirjoitti:
Kaupallinen osio foorumilla vain tavarataivaaseen.
Tässä on se ongelma, etteivät ihan kaikki heti pääse sinne, koska eivät kuulu tavarataivaaseen oikeuttavaan ryhmään.

Jos joku kysyy (keksitty esimerkki) mistä liimapuulevyä voi ostaa, niin miksi ei voi olla sallittua käyttää yleisnimikettä "rautakauppa"? Mikä siinä on mainostamista? Onko mielekästä, että juuri aloittanut kirjoittaja ei voi asemastaan johtuen saada tuollaista yleisnimike- vastausta kysymykseensä, vaan pitää jatkaa kirjoittelua, jotta oikeudet yltää tavarataivaaseen tai toivoa, että joku lähettää sanan "rautakauppa" yksityisviestillä...?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 08, 2009 7:59 am 
Site Admin
Site Admin

tulilatva kirjoitti:
Jos joku kysyy (keksitty esimerkki) mistä liimapuulevyä voi ostaa, niin miksi ei voi olla sallittua käyttää yleisnimikettä "rautakauppa"? Mikä siinä on mainostamista? Onko mielekästä, että juuri aloittanut kirjoittaja ei voi asemastaan johtuen saada tuollaista yleisnimike- vastausta kysymykseensä, vaan pitää jatkaa kirjoittelua, jotta oikeudet yltää tavarataivaaseen tai toivoa, että joku lähettää sanan "rautakauppa" yksityisviestillä...?

Selkeyden vuoksi olemme tehneet pelisäännön sellaiseksi, että kaikki ostosvinkit mukaanlukien yleisneuvonta millaisesta kaupasta jotain saa kuuluu vain tavarataivaaseen. Ilman rajausta useammatkin käyttäjät tahallaan ja tarkoituksella laittaisivat foorumille viestejä tyyliin "käy hakemassa sieltä kaupasta jonka logossa on pupu ja varis", jo nytkin tälläisiä pelisääntökiertoja joutuu ihan riittävästi siivoamaan pois. Periaate on yksiselitteinen jolloin sitä on myös helpompi noudattaa ja valvoa. Lisäksi tälläiset yleisnimi-kaupalle-ketjut vielä hyvin usein johtavat jatkokeskustelussa kauppojen nimien, yhteystietojen yms. keskusteluun joten rajaamalla kaupallisen osion oikeasti vain tavarataivaaseen tästä ongelmasta vältytään.

Modetiimi tekee töitä vapaaehtoistyönä joten pelisääntöjen on oltava yksiselitteiset ja selkeät jotta tiimin ei tarvitsisi kokoajan tehdä ylimääräistä työtä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 08, 2009 12:54 pm 
Superaktiivinen vakkari

Foorumin tekijat modet tekevat vapaaehtoistyota oman mielenkiinnon pohjalta, me kirjoittajajt ja lukijat otamme vastaan ilmaista tarjontaa ja rutisemme palvelusta. Eiko se ole aika ristiriitaista?
Kuten Porro kirjoitti halukkaat voivat ottaa vastuuta auttaakseen moden tyota OTTAMALLA LISAMODEN TYON ITSELLEEN). Meilla "maallikoilla" ei ole ajatustakaan miten "rankasta" tyopanoksesta on kyse.

Ja talla foorumilla on nama saannot ja niita on noudatettava. (juurihan jonkin aikaa sitten oli kysely saantojen muutoksista, ja meilla oli mahdollisuus vaikuttaa asiaan).

Minulla ei ole kokemusta foorumeista laajemmin en edes osaa kayttaa konettani monipuolisesti. En osaa lahettaa kuvia tai edes linkittaa tai kopioida muiden tekstia. Teen paljon etikettivirheita foorumikayttaytymisessa....

Alkuun (kenties vielakin) sain paluupostia vaarien sanojen kaytosta ja se tuntui oudolta, mutta nythan meille on selitetty puin ja hampain miksi tehdaan juuri nain (saadakseen foorumin viestit pysymaan hallussa) Ja se on hyvaksyttava.
Ei kukaan tee "kiusaa" toiselle tahallaan..Eika kaikkiin esitettyihin kysymyksiin tule aina vastausta (kenenkaan ei ole pakko vastata viesteihin..)

Arvostan kovasti moden tyota, kuka muu tekee isolle joukolle hyodyllista ilmaista tyota. Ihan itse foorumi on mahdottoman hyva laajan kadentaidon keskus, jossa ylpeana olen niin kysyjan kuin vastaajankin pallilla. Pelkka ideontikin lukemalla tekstia, katselemalla kuvia antaa enrgiaa...

Voimia Porro, toivottavasti sat lisaapua jossakin vaiheessa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Touko 12, 2009 9:24 am 
Ihan uusi

ritari kirjoitti:
Foorumin tekijat modet tekevat vapaaehtoistyota oman mielenkiinnon pohjalta, me kirjoittajajt ja lukijat otamme vastaan ilmaista tarjontaa ja rutisemme palvelusta. Eiko se ole aika ristiriitaista?

Sanoit minua paremmin sen mitä halusin itse sanoa. Minua harmittaa ja hävettää hirveästi täällä työskentelevien puolesta nämä viimeaikaiset keskustelut joissa muutamat foorumin jäsenet kaivamalla kaivavat epäkohtia, virheitä ja valittavat tyhjänpäiväisistä. Ei varmasti ole kovin hauskaa tehdä tälläistä isoa foorumia käyttäjille jotka lähinnä vain valittavat. Varmaan täällä tyytyväisiäkin on - kuten minä - mutta nämäkin tuntuvat vain hiljaa nauttivan näistä keskusteluista sivusta seuraten sanomatta mitään. Näitä muutaman ihmisen negatiivisia ketjuja on luettu todella paljon ja voin vain kuvitella miltä se tuntuu :(

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Touko 13, 2009 10:39 pm 
Ihan uusi

En sano että kaikki säännöt miellyttäisivät minua, mutta ymmärrän ne ja noudatan niitä (tai ainakin yritän) sillä se on osa palvelun tarjoajan "pakettia"/näkemustä. Aina ei voi miellyttää kaikkia, eikä pidäkään. Olen kokenut tämän foorumun hirmu hyödylliseksi, vaikka olenkin ollut täällä vain vähän aikaa. Tämän kokoaminen ja ylläpito on arvokasta työtä.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Touko 21, 2009 10:52 pm 
Vakkari

Omakohtaisesti haluan sanoa (omana) mielipiteeni tästä foorumista, että toista näin asiallista ja kaikinpuolin siistiä keskustelupalstaa en ole löytänyt.
Se, että tämä palsta on sitä, on seurausta hyvin johdetusta ylläpidosta.
Totta on tietenkin se, että joskus täytyy jotain sääntöä hetki mietiskellä miksi asia on näin.
Kun laittaa ikäänkuin itsensä sivuu ja pohtii asiaa kokonaisuus silmällä pitäen, niin voi ymmärtää miksi tällainen sääntö on hyvä ja kuinka sekin tekee tästä foorumista arvokkaa ja miellyttävän kädentaitoja kehittävän keskustelukanavan.
Me kirjoittajat ja lukijat otamme vastaan ilmaista tarjontaa
niinkuin "ritari" sattuvasti sen sanoi.
Yritän pitää sen mielessä ja nauttia sen annista. Uusien sääntömuutosten jälkeen IHAN ITSE on entistä parempi.

Kiitokset Porrolle ja modeille, jaksamista teille!

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2009 10:02 pm 
Ihan uusi

Olen ollut vasta hetken tällä foorumilla ja nyt jo ihailen modejen toimintaa. Olen keskustellut paljon foorumeilla, ja on aina ilo löytää hyvin moderoitu, selkeät säännöt sisältävä ja aktiivisia kirjoittajia palkitseva foorumi. Huono moderointi näkyy heti, hankaloittaa keskusteluja: syntyy monia ketjuja samasta aiheesta (kaikki auki ja niihin satelee jokaiseen viestejä), keskustelut ovat väärissä paikoissa, kestää pitkään päästä johonkin tiettyyn käyttäjäryhmään... Sellaisella foorumilla ei viihdy kovin hyvin. Pelisäännöt helpottavat kaikkia. Ymmärsin, että uudet pelisäännöt on tehty yhdessä käyttäjien kanssa; sekään ei aina ole selviö, foorumit eivät aina ole demokratioita.

Olen saanut todella hyvän kuvan tästä foorumista liittymiseni jälkeen, kun olen nuohonnut läpi keskusteluja. Kiitoksia tästä foorumista!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 11:57 am 
Aloittanut foorumilla juuri

Miksei hymiöitä saa olla tekstissä kolmea enempää? :D
Ei mua sillai haittaa, mutta ihmettyttää hiukan :)

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 21, 2011 8:23 am 
Site Admin
Site Admin

Siinä kohtaa kun ohjelmassa oleva vakioasetus jätettiin pälle haluttiin taata tämän foorumin selaaminen myös kännykän kautta, nyt kännykkäyhteyksien nopeudetkin ovat merkittävästi nousseet ja tekniikka parantunut.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]